Michael Jackson

Leaving Neverland – recenze

Tak jsem ten film zkoukl, ale nějaký zvláštní dojem to ve mně nezanechalo. Dlouhé, nekonečné, neustále dokola se opakující, stejně jako ty úmorné “dokumenty” o holokaustech. Čtyři hodiny trvající hra na “teď už ale opravdu pravdivý příběh” se točila kolem dvou hlavních aktérů, jejich matek a rodinných fotoalb. Celé to působilo jako na divadle, žádná autenticita, žádné skutečné emoce. Jen prezentace vlastní důležitosti.

Celý film ve mně vyvolal jen jedinou emoci: klukům došly Michaelovy peníze a nadcházející kulaté výročí jeho smrti (uštval ho bulvár, kupodivu) bylo příležitostí, kterou je třeba podojit. Tak si plácli s HBO. Navíc máme (zatím ještě) to MeToo, že?

Monologům, které ve filmu znějí, můžeme věřit, ale také nemusíme. Dnes již nikdo nedokáže, kdo komu honil a zda-li vůbec. Osobně si myslím, že ty desítky plastických operací, které Jackson podstoupil, společně s tunami chemie, kterou do sebe narval, nezanechaly stopy jen na jeho zevnějšku a psychice. Na mě to prostě působilo nedůvěryhodně, stejně jako když cikán na pracáku hledá práci.

Závěrečná třetina filmu snad dojímala už jen sebe sama. To už jsem se vážně smál. Ano, Jackson byl podivín, bylo to spíše takové velké, nedozrálé dítě, a proto si kolem sebe vytvořil tak bizardní svět. Ale sexuální predátor? To snad ani omylem. Oba kluci už od útlého dětství také nebudili zrovna dojem zdravého vývinu, když měli potřebu tancovat jako Jackson a když se do něj byli schopní zamilovat. Co to vypovídá o jejich rodičích a podivné nevýchově je zřejmé.

SHRNUTO: Čtyři hodiny s archivním Michaelem Jacksonem a dvěma povedenými rodinkami je na komorní drama docela dost velkorysá stopáž. Film jsem tedy zaarchivoval klávesou DELETE a šel psát tuto recenzi, abych vám, milí přátelé, ušetřil čtyři zbytečné hodiny, protože to skutečně zajímavé a podstatné uvidíte, když si na youtube zadáte “Michael Jackson Best of”.

Příspěvek vytvořen 37